Lipiec 2025 roku przejdzie do historii polskiej telewizji. TV Republika pokonała wszystkich dotychczasowych gigantów.
TV Republika na pierwszym miejscu
Z najnowszych danych Nielsen Audience Measurement wynika, że udział TV Republika w rynku telewizyjnym osiągnął 6,81 proc., co oznacza wzrost aż o 5,68 pkt proc. w porównaniu z lipcem ubiegłego roku. Tym samym stacja przeskoczyła dotychczasowego lidera, TVP 1, która zanotowała udział 6,80 proc.

Trzecie miejsce przypadło w udziale Polsatowi. Wynik tej stacji poszedł w górę z 6,30 proc. do 6,43 proc. Na czwartym miejscu jest TVN, notujący wzrost z 5,33 proc. do 5,50 proc. Piątą lokatę zajmuje TVP 2 z 5,17 proc. udziału (rok wcześniej 5,6 proc.).
Takie wzrostu rok do roku dawno nie było
Symboliczny ułamek procenta to znacznie więcej niż liczba, to potwierdzenie trwałej zmiany w przyzwyczajeniach widzów. TV Republika nie tylko przyciąga nowych odbiorców, ale konsekwentnie buduje lojalną społeczność, która ceni jasne poglądy, spójność przekazu i odwagę w podejmowaniu tematów przemilczanych przez inne media.

Co ciekawe, w zestawieniu kanałów z największymi wzrostami rok do roku, TV Republika nie miała sobie równych. Tak dynamiczny przyrost oglądalności (ponad 5,6 pkt proc.) to wynik, jakiego nie notowano od dawna. Tymczasem TVP Info i Polsat News pozostają daleko w tyle, z wynikami odpowiednio 2,76 i 1,43 proc.
Zaufanie ważniejsze niż najdroższe kampanie
Czy TV Republika utrzyma pozycję lidera? To okaże się w kolejnych miesiącach. Jedno jest pewne, stacja, którą jeszcze niedawno wielu uważało za medialnego outsidera, dziś wyznacza nowe kierunki i pokazuje, że spójna wizja i zaufanie widzów mogą zdziałać więcej niż najdroższe kampanie promocyjne.
TV Republika zrobiła wielki krok i nie wygląda na to, by miała się zatrzymać.