Fake news
Bosacka zamieściła na swoich mediach społecznościowych wpis, w którym przestrzega przed fałszywą reklamą, która została wygenerowana przez sztuczną inteligencję i wykorzystuje jej wizerunek. Materiał przypomina serwis informacyjny i dziennikarka rzekomo wypowiada się w nim na temat naturalnych metod powiększania biustu, które są lepsze od operacji plastycznych.
Jestem w szoku, że można tak perfidnie wykorzystać czyjś wizerunek posługując się sztuczną inteligencją. Nie wierzcie we wszystko, co widzicie w sieci. to fake news
- napisała Bosacka.
W kometarzach internauci zwrócili uwagę, że to nie pierwsza taka reklama z wykorzystaniem wizerunku Bosackiej. Ta zapewniła, że zgłasza takie przypadki.

Duży problem
Wizerunki wielu znanych osób - polityków, muzyków, aktorów, gwiazd z Polski i z zagranicy wykorzystywane są w oszustwach internetowych. Najcześciej są to wytworzone przez zaawansowaną sztuczną inteligencję reklamy, które mówią o szybkim i łatwym zarobku. Znane osoby niby wypowiadają tam słowa, których naprawdę nie wypowiedziały.
Państwowy Instytut Badawczy NASK opublikował listę znanych osób, których wizerunki są najczęściej wykorzystywane w tzw. deepfake’ach. Oprócz polityków, takich jak Andrzej Duda, na liście znaleźli się m.in. Robert Lewandowski, Krzysztof Cugowski, Piotr Kraśko, Katarzyna Dowbor czy Ewa Drzyzga.